Mangomælk

Mangomælk

Jeg har tidligere lagt en guide ud til at lave sin egen frugtmælk – I den guide er frugtsmagen diskret og sød, og plantemælken er stadig helt tynd. Denne opskrift på mangomælk er lidt anderledes. Den er tyk som en smoothie, og indeholder betydeligt mere frugt, end jeg ellers anbefaler i min guide. Det er altså nok i princippet en smoothie, men da den er lækkert cremet og flødeagtig, næsten kun indeholder mango og så en masse plantemælk, synes jeg, at mangomælk er mere passende!

Den er så lækker, tropisk og frisk – og så mætter den godt hele formiddagen. Jeg vil derfor anbefale at drikke den alene til morgenmad som et energi- og vitaminboost til at sætte dagen i gang!

Opskrift på Mangomælk

(1 person – et helt morgenmåltid)

 

Ingredienser:

– 1 moden økologisk mango (det er super vigtigt, at den er moden. Ellers smager den slet ikke af nok!)

– 1/2 økologisk citron (ikke blot saften, man kan ligeså godt få al næringen med)

– 1,5 dl. økologisk kokosmælk

– 1,5 dl. økologisk valgfri plantemælk (jeg brugte cashewmælk, men alt kan bruges)

 

Anvisning:

1. Skræl mangoen og skær den ud i mindre stykker (se en guide til at skrælle mango her). Skær også skrællen af den halve citron.

2. Hæld både mangostykker, citronkød og plantemælk i en blender, og blend indtil den er helt uden klumper. Nyd!

 

Mangomælk og tørret frugt, nødder og frisk kiwi til morgenmad.
Mangomælk og tørret frugt, nødder og frisk kiwi til morgenmad.

Følg mig på facebook og Instagram for inspiration til en sund, naturlig og bæredygtig livsstil.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *