Sund og cremet jordbæris

Sund og cremet jordbæris

Sund is skal spises i store mængder! Denne opskrift på jordbæris er perfekt som mættende morgenmad eller til at stille lækkersulten. Og så er den proppet med fx C-vitamin, kalium, jern og antioxidanter. Den portionsstørrelse opskriften lyder på, plejer at være min morgenmad og frokost slået sammen i en, da den mætter til langt op ad dagen. Spises den som dessert, kan man sagtens være to personer om den. Den er desuden meget velegnet som tilbehør til fx chokoladekage!

 

Sund jordbæris

Ingredienser:

(1-2 personer)

 

– 5 modne økologiske bananer

– 7 økologiske jordbær, gerne frosne

– En smule økologisk plantemælk, fx havremælk (1 dl. havregryn blendet med 2 dl. vand).

 

Anvisning:

 

1. Skræl bananerne og læg dem i fryseren i min. 4 timer (eller natten over).

2. Blend bananer, jordbær og væske til du får en helt cremet iskonsistens. Jo mindre væske, jo fastere en is!

3. Nyd!

Hjemmelavet jordbæris
Hjemmelavet jordbæris

 

Følg mig på facebook og Instagram for inspiration til en sund, naturlig og bæredygtig livsstil.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *