Hvis du er marketingchef, er der stor sandsynlighed for, at du har hørt en ting eller to om søgemaskineoptimering (SEO). Og ligesom de fleste mennesker i din stilling har du sikkert også en masse spørgsmål. Hvad er SEO? Hvordan kan det gavne min virksomhed? Er det svært at lære? Er det min tid værd?
For at hjælpe med at afklare tingene afliver vi almindelige myter om SEO, så du kan træffe en informeret beslutning om, hvorvidt det er det rigtige for din virksomhed eller ej. Hvis du gerne vil blive klogere på SEO, kan du altid besøge Plutonic Media og deres hjemmeside, hvor der er masser godt indhold.
Myte nr. 1: SEO er for teknisk og kompliceret til, at jeg kan lære det
Dette var måske sandt for 10 år siden, men landskabet har ændret sig dramatisk siden da. Selvfølgelig er der stadig nogle tekniske aspekter ved SEO, men det grundlæggende er relativt nemt at lære, og der er masser af ressourcer (herunder dette blogindlæg!), der kan guide dig gennem processen trin for trin. Med andre ord skal du ikke være bange for SEO, bare fordi du tror, det er for kompliceret – det er det ikke.
Myte #2: Jeg har ikke brug for SEO, fordi jeg allerede har et websted
Det er godt at have et websted – men det er kun halvdelen af kampen. Bare fordi du har et websted, betyder det ikke, at folk vil finde det. Det er her, SEO kommer ind i billedet. God SEO vil være med til at sikre, at dit websted vises som et af de øverste resultater på en søgemaskine, når nogen indtaster relevante søgeord.
Myte #3: Når jeg først har optimeret mit websted, er jeg færdig for altid, og jeg behøver ikke at gøre mere
Forkert!
SEO er en løbende proces, hvilket betyder, at du aldrig rigtig kan blive “færdig” Så snart du tror, at du er færdig med at optimere dit websted, vil Google ændre sin algoritme (hvilket de gør ofte). Hvis du vil være på forkant med udviklingen, skal du sørge for at holde dig ajour med eventuelle ændringer og tilpasse din strategi i overensstemmelse hermed.
Konklusion
Vi håber, at dette blogindlæg har hjulpet med at aflive nogle almindelige myter om SEO. Bevæbnet med denne nye viden kan du træffe en informeret beslutning om, hvorvidt søgemaskineoptimering er det rigtige for din virksomhed. Spoiler alert: Det er det sandsynligvis!